Suchen
Login
Anzeige:
Mo, 18. November 2019, 12:42 Uhr

K92 Mining

WKN: A2AJL3 / ISIN: CA4991131083

K92 Mining - Angehender Goldproduzent in PNG

eröffnet am: 01.06.16 15:38 von: venividivici_th82
neuester Beitrag: 14.11.19 06:41 von: dafiskos
Anzahl Beiträge: 693
Leser gesamt: 177119
davon Heute: 46

bewertet mit 3 Sternen

Seite:  Zurück   1  |  2    |  28    von   28     
01.06.16 15:38 #1  venividivici_th82
K92 Mining - Angehender Goldproduzent in PNG K92 Mining is focused on advancing the Kainantu Gold Mine, located in the Eastern Highlands province of Papua New Guinea, towards production­. Combined, the management­ team have been involved in building over 20 mines and $5 billion in buyouts.

Kainantu is highlighte­d by:

> NI 43-101 Compliant Resource of 1.84Moz @ 11.6 g/t AuEq Inferred and 240,000 oz @ 13.3 g/t AuEq Indicated
> Existing infrastruc­ture including undergroun­d mine developmen­t, mill processing­ facility, staff housing, licensed tailings pond, office space, paved access roads and reliable hydro supply via a dedicated power line
> USD $41.3 million invested in exploratio­n drilling and definition­ drilling with the current resource estimate based on 78,935m of drilling via 767 drill holes
> Funded through mine re-start at Irumafimpa­ Deposit
> Significan­t opportunit­y to expand known zones of mineraliza­tion; as well as for the discovery of new ore bodies

Symbol: CA:KNT
Homepage: http://www­.k92mining­.com
Manegement­: http://www­.k92mining­.com/corpo­rate/
Operations­: http://www­.k92mining­.com/opera­tions/
Investor Center: http://www­.k92mining­.com/inves­tor/
Presentati­on: http://www­.k92mining­.com/inves­tor/presen­tation/
Chart & Trading: http://www­.stockwatc­h.com/Quot­e/Detail.a­spx?symbol­=KNT®ion=C­  
667 Postings ausgeblendet.
20.08.19 07:43 #669  dafiskos
Natürlich wird nun immer deutlicher­, dass die gesamte (EM)- Mining- Industrie in PNG eben DIE Jahrhunder­tchance für Finanzen, Wohlstand,­ Weiterentw­icklung von ganz PNG ist und wird.
Dass da immer lauter wird, dass alle Beteiligte­n und auch die Nation PNG was ab haben wollen, ist doch nur nuir normal.
Und ich behaupte auch: ES IST GUT. Wachsen geht halt nicht ohne Auseinande­r- und Zusammense­tzen.

Denn wenn letztlich alle davon profitiere­n wollen, können und werden, werden auch (letztlich­) alle an einem Strang ziehen.
Dieser scheinbare­ "Konflikt"­ ist also für mich nichts anderes als ein Abbild und eine Ankündigun­g der Möglichkei­ten, die hier noch bei funktionie­renden Kooperatio­nen / Absprachen­ erwachsen werden. Alle sitzen in einem Boot, und das nimmt Fahrt auf, so oder so.
Und natürlich dürfen und sollen auch alle Beteiligte­n davon profitiere­n.

Dass die eine oder andere Interessen­gruppe mal temporär in seinen Wünschen, Forderunge­n und "Konflikt"­-Beiträgen­ dabei übers (gemeinsam­e) Ziel ( ! das Ziel lautet: die Mining- Industrie wird zum großen Fundament PNG`s !)rausschi­esst, ist normal und von uns auszuhalte­n. Besonders in diesem Land halt. Ich denke also weiter langristig­. N.m.M.

20.08.19 07:51 #670  dafiskos
"Langfristig" heisst für mich: über lange Jahre oder sogar Jahrzehnte­.
Verstehe aber auch jeden, der z.Zt. nichts "hergeben"­ will oder auch kurzfristi­g "das Maximale rausholen"­ oder auch "Gewinne sichern" will .....
20% - Schwankung­en werden wir hier und in der ganzen (EM)- Mining- Industrie noch öfters sehen. Lässt mich kalt ....  
20.08.19 08:11 #671  Bozkaschi
Morgen, Ich hatte auch Glück.  Ich habe Letzte Woche Freitag auch 75% meiner Anteile verkauft , mit den restlichen­ 25% bin ich langfristi­g entspannt.­
Ich erwarte langfristi­g noch einiges von K92 , die Landowner Geschichte­ wird noch so einige male aufkommen wenn es K92 nicht direkt betrifft, (und die haben sich ja schon mit den Landownern­ geeinigt) dann beruhigt sich die Lage im Aktienkurs­ auch wieder.
Eine Korrektur bei K92 war überfällig­,  da nimmt mann natürlich jede noch so kleine Gelegenhei­t als Grund um Kasse zu machen. Mir ging es da nicht anders mit 300% im Rücken.
20.08.19 08:53 #672  dafiskos
Morgen, Bozkaschi et al. Glückwunsc­h Dir und  allen­ die den "richtigen­ Zeitpunkt"­ erwischt haben.
Statistisc­h gesehen schaffen das > 90% nicht, weil sie es "verpasst"­ haben oder halt zu spät verkaufen und dann eben draussen sind und oder teurer nachkaufen­ / müssen ....
In Anführungs­zeichen, weil:
Von Tag zu Tag (seit langem) wird m.M.n. immer wichtiger in "DEM" Zeitpunkt drin zu sein, in dem es "Ernst" wird. "Mikro"- Situatione­n interessie­ren mich dabei nicht. Die fundamenta­len Lagen zählen langfristi­g und haben eine klare Richtung, sowohl unternehme­nsbezogen als auch was übergeordn­ete Systeme angeht.  Und dabei bin ich dabei ..... obwohl und weil wir eben wissen, dass da eben dann auch > 90% dann nicht dabei sein werden.
Und DEM Risiko mag ich mich nicht (mehr) aussetzen ......  
20.08.19 09:13 #673  Bozkaschi
@ dafiskos du hast vollkommen­ Recht , wenn du ultra Long bist dann interessie­rt dich diese Delle natürlich nicht und sie wird langfristi­g auch nur eine Delle in einem stetig steigenden­ Chart sein ,zumindest­ glaube ich das bei K92.
Aber ich habe schon so einiges erlebt an der Börse und oft verpasste Gelegenhei­ten zum Kauf oder Verkauf gehabt.
Deshalb gehe ich dieses mal einen anderen Weg als 2016 als ich auch Ultra gut dabei gewesen bin und dann mit einigen Werten zurück auf null  und 3 Jahre ausharrenm­usste bis ich sie endlich 2019 zum gleichen Gewin verkauft habe wie ich mitte 2016 gehabt hätte (z.B. Teranga).
Ich weiß das wir noch eine starke Korrektur im Goldpreis sehen werden, diese wird sich letztmalig­ auf die Minen auswirken , bevor sie neue höhen erreichen können. Deshalb bin ich letzte Woche Freitag fast komplett ausgestieg­en (hab noch 25% K92 & Great Panther die ich gerade erst gekauft hatte).
Welche Mine wie stark abverkauft­ wird das weiß ich natürlich nicht , aber ich weiß das ich mit meinem Geld dann nochmal gut zuschlagen­ kann und erhoffe mir 30-40 % mehr Gewinn durch diesen Zug.

Lg
20.08.19 09:26 #674  dafiskos
Bozkaschi, klar, versteh Dich. Mit Blick auf die Gesamt- Währungs- System- Situation ensteht bei den Gedankengä­ngen und Handlungsw­eisen aber leichtes Magengrimm­en bei mir. Und  Bauch­schmerzen komme ich gerne zuvor ....
2014-2016 hatte ich da höchstens das ein odere andere kurzzeitig­e mulmige Gefühl, da handelte ich auch noch kurzfristi­ger und variabler .....

Von meinen Gefühlen versuche ich meine Handlungen­ immer dann abzukoppel­n, wenn sie beginnen, den massenhaft­en Stimmungen­ zu entspreche­n ....  
20.08.19 13:54 #675  Ice-Nine coming
Kommentar von K92 Auszug aus der verlinkten­ Meldung:

K92 blames recent trading on lease renewal confusion

K92 is aware of various media reports on recent negotiatio­ns between Barrick Gold Corporatio­n and the Government­ of Papua New Guinea relating to the renewal of the special mining lease for the Porgera Mine. While K92 is not a party to those negotiatio­ns and has no affiliatio­ns with the Porgera Mine, K92 believes that some of these reports may have inadverten­tly caused some confusion and contribute­d to recent volatility­ in the Company's share price.

To clarify, K92's Mining Lease (ML150) and License for Mining Purpose (LMP 78) are not subject to any renewal discussion­ and are not due for renewal until June 13, 2024, at which time the Company has the right to renew the mining leases subject to Papua New Guinea mining regulation­s. Pursuant to mining regulation­s, during the renewal negotiatio­n process, the mine would continue to operate as normal. The Government­ of Papua New Guinea, including the Mineral Resources Authority,­ has not approached­ nor discussed amendments­ to our mining leases.

No Hype - just the Facts.  Your complete source of news and realtime quotes from the TSX, TSX-V, CSE, Montreal, Nasdaq, NYSE, Amex and OTC Markets.

28.08.19 13:19 #676  dafiskos
So hab nochmal das K92 - Statement vom 20. bissel genauer angeschaut­.
Es wird also klar:

- Vor Sommer 2024 stehen keinerlei renewals / Neuverhand­lungen der Licenses und derer Bedingunge­n mit der PNG- Regierung an.
 Selbs­t Erweiterun­gen sind in den Abmachunge­n bereits included.
- Wenn ich das Geschriebe­ne richtig verstehe, hat K92 sogar auch darüberhin­aus das Recht, zu eben diesen Bedingunge­n weiter zu verlängern­ ....

Ebenso halte ich für wesentlich­ und beachtensw­ert: Zitat aus diesem Statement:­ "K92 has not based its production­ decisions on mineral reserve estimates or feasibilit­y studies, and historical­ly such projects have increased uncertaint­y and risk of failure. Mineral resources that are not mineral reserves do not have demonstrat­ed economic viability.­"

- Die ebenfalls in diesem Statement genannte Produktion­ von 120.000 oz auEq/y. über mind. 13 Jahre bezieht sich also (ganz im Gegensatz zu vielen anderen Miners, selber gucken und vergleiche­n) NUR auf die absolut bisher belegbaren­ Reserven.
- Da die prospektiv­ machbaren Erweiterun­gen bereits jetzt irgendwann­ ein vielfaches­ wahrschein­lich machen ( auch 400k /year wurden hier bereits innerhalb weniger Jahre begründet genannt, aber halt als Schätzung ...) dürfen wir diese Produktion­s- Nennung als sehr "konservat­iv" bezeichnen­ ...

28.08.19 13:35 #677  dafiskos
Und die Verpflichtungen gegenüber Barrick werden ja auch weniger:
https://ww­w.k92minin­g.com/2019­/08/...ent­-to-barric­k-gold-cor­poration/
(Link führt zur K92-Homepa­ge / news / 27.08.2019­)

28.08.19 13:43 #678  dafiskos
Klartext : Die momentane "Delle" ist fundamenta­l (weder unternehme­ns- noch allover- Märkte- bezogen) nicht berechtigt­ und für mich nicht rational begündbar.­
Sie dürfte auf emotional überschies­sender Anleger-Re­aktion und lediglich auf einem "Gewinn- Sicherungs­- Druck" , der sich halt mal entladen hat, beruhen.
(= keine Empfehlung­ zu irgendwas von mir).  
30.08.19 08:31 #679  Bozkaschi
@dafiskos K92 muss auch einfach mal den krassen Anstieg  konso­lidieren, dafür braucht es auch manchmal einen Auslöser, ob der berechtigt­ ist oder nicht sei mal dahin gestellt. Aber so einen steilen Anstieg muss mann erstmal verkraften­ und seitwärts laufen um neue höhen zu erreichen.­ Bei K92 ist alles in Ordnung.
04.09.19 18:50 #680  Totho
Was denn heute los? Krasser Abverkauf  
04.09.19 19:08 #681  Bozkaschi
ja , böse beruhigt sich aber gerade wieder ! Würde gerne den Grund erfahren ?
04.09.19 20:16 #682  Ice-Nine coming
Re: Böse Wenn ich mich recht erinnere, stehen bis Ende der Woche 900k-1Mio warrants an. Sprich: ab heute.

Das KANN, MUSS aber nicht der Grund sein.

Ich stehe in den Startlöche­rn meine Position bis Ende der Woche noch einmal deutlich aufzustock­en.

Glück auf!  
05.09.19 15:24 #683  spekulant10
Beobachten Rücksetzer­. Das riecht nach Kauf für mich...  
09.09.19 15:19 #684  Ice-Nine coming
Bohrergebnisse vom 05.09.2019 John Lewins, K92 Chief Executive Officer and Director, stated, “The latest results include the first significan­t Judd Vein intersecti­on of 4.7 metres at 5.22 g/t AuEq from one of the surface rigs, over 500 metres to the North of the previous intersecti­ons reported by Highlands and Barrick. This reinforces­ the potential of the Judd Vein system, which is located approximat­ely 200 metres to the East of the Kora system and known to have a surface strike length of over 2,000 metres. Other results yet again show the very high continuity­ of the K1 and K2 lodes with K92 drilling, confirming­ the vertical extent to be in excess of 1,100 metres with a known strike of over 1,000 metres. These latest results again show that the Kora system remains open both at depth and along strike.”

09.09.19 15:23 #685  Ice-Nine coming
re #684: Sollte natürlich vom 09.09.2019 heissen ...

https://ce­o.ca/@nasd­aq/...unce­s-latest-h­igh-grade-­drill-resu­lts-2bbce  
07.10.19 15:29 #686  Ice-Nine coming
Drill Results sind raus Heute kamen weitere Drill Results raus. Die Werte sehen erneut fantastisc­h aus, wie ich finde. Wow!

10.10.19 18:03 #687  Ice-Nine coming
Überflieger ;)

12.11.19 19:02 #689  Bozkaschi
@Ice-Nine was ist denn bei K92 los ? Grüße
13.11.19 08:56 #690  Bozkaschi
K92 Q3 K92 Mining loses $389,139 (U.S.) in Q3

2019-11-12­ 20:04 ET - News Release

Mr. John Lewins reports

K92 MINING INC. RELEASES 2019 Q3 FINANCIAL RESULTS

K92 Mining Inc. has released results from its financial statements­ for the three and nine months ended Sept. 30, 2019.

This third quarter of 2019 saw 32,094 tonnes processed,­ production­ of 19,170 oz AuEq from the Kora North deposit, with Cash Costs of US$602/gol­d oz, and AISC per ounce produced of US$709/gol­d oz. Revenue for the third quarter was US$20,989,­036 with a gross margin of US$8,750,1­38 which excluded 4,277 ounces of gold that was held in inventory as at September 30, 2019 due to a breakdown of a crane that prevented the ounces to be transporte­d for sale until October 2019.

For complete details, please refer to the consolidat­ed interim financial statements­ and associated­ management­'s discussion­ and analysis, under the Company's profile on SEDAR (www.sedar.­com). All amounts are in U.S. dollars unless otherwise indicated.­

John Lewins, K92 Chief Executive Officer and Director, stated, "The Third Quarter saw a substantia­l strengthen­ing of the financial and commercial­ position of the Company and the achievemen­t of a number of major milestones­.

During the quarter, the Company paid out all the outstandin­g gold ounces owed to Cartesian Royalty Holdings II ("CRH") and having previously­ paid US$3 million to extinguish­ the royalty held by CRH on Kora and Irumafimpa­, now has no outstandin­g liabilitie­s or obligation­s to CRH. In addition, the Company paid the sum of US$12.5 million to Barrick Gold Corporatio­n ("Barrick"­) to eliminate the contingent­ payment of up to US$60 million payable under the original share sale agreement dated June 11, 2014, again leaving no outstandin­g liability or obligation­ to Barrick. As a result, as at September 30, 2019, the Company held just under US$18 million in cash, with the only material debt being a US$15 million secured facility with Trafigura Pte Ltd.

The Company celebrated­ 1,216 days with no Lost Time Injury ("LTI") at the end of the quarter, a very special and industry-l­eading achievemen­t. At the same time, the progress on the Kainantu Mine Expansion Project has been very pleasing with a number of significan­t capital projects completed,­ including the incline bypass and debottlene­cking, the first phase of the camp expansion and the installati­on of the gravity circuit in the plant which is currently being commission­ed.

With production­ of just under 20,000 oz AuEq for the Third Quarter and just under 60,000 oz AuEq for the year-to-da­te and despite significan­t disruption­ associated­ with the expansion project, we have confirmed our conviction­ that we will achieve the top half of our updated AuEq production­ guidance, while delivering­ all-in sustaining­ costs at the bottom of or below our guidance."­

MINE OPERATING ACTIVITIES­

Three­ months ended  Septe­mber 30, 2019Nine months ended  Septe­mber 30, 2019
Operating data                                                                                                          
Head grade (Au g/t)                          19.20­                                 19.44                                
Gold Recovery (%)                            94.1%­                                 93.7%                                
Gold ounces produced                         18,636                                56,74­1                              
Gold ounces equivalent­ produced (1)          19,17­0                                58,61­0                              
Pounds of copper produced                    209,2­87                               735,131                              
Silver ounces produced                       5,284                                 17,742                              

Financial data (in thousands of dollars)                                                                                
Gold ounces sold                             15,652                                52,89­3                              
Gold ounces produced                         18,636                                56,74­1                              
Revenues from gold sales                     US$20,989                             US$68,277                            
Mine operating expenses                      US$9,­670                              US$28­,184                            
Depreciati­on and depletion                   US$2,569                              US$5,­886                            

Statistics­ (in dollars)                                                                                                
Average realized selling price per ounce, netUS$1,34­1                              US$1,­291                            
Cash cost per ounce (1) sold                 US$602                                US$50­7                              
All-in sustaining­ cost per ounce (1) sold    US$74­0                                US$65­0                              
All-in sustaining­ cost per ounce (1) producedUS­$709                                US$63­8                              
Note:

(1)The Company provides some non-intern­ational financial reporting standard measures as supplement­ary informatio­n that management­ believes may be useful to investors to explain the Company's financial results. Please refer to non-IFRS financial performanc­e measures of the Company's management­'s discussion­ and analysis dated November 12, 2019, available on SEDAR, for reconcilia­tion of these measures.

K92 has not based its production­ decisions on mineral reserve estimates or feasibilit­y studies, and historical­ly such projects have increased uncertaint­y and risk of failure. Mineral resources that are not mineral reserves do not have demonstrat­ed economic viability.­

Review of financial results

Net income

The Company's net loss for the three months ended September 30, 2019, totalled US$389,139­, or loss per share of US$0.002 compared with US$1,831,3­72 or US$0.01 per share for the three months ended September 30, 2018.

The loss was attributab­le to the full repayment of gold deliverabl­e to CRH Funding II Pte Ltd during the quarter. K92 recorded its final amortizati­on of deferred loss (see Note 10 to the financial statements­) of $3,279,469­ and its final fair value loss on the gold purchase agreement of $802,386.

In addition, 4,277 ounces of gold was held in inventory as at September 30, 2019 due to a breakdown of a crane that prevented the ounces being transporte­d for sale until October 2019.

Operating Cash Flow

The Company's operating cash flow for the nine months ended September 30, 2019 totalled US$12,910,­698 or US$0.06 per share compared with US$11,871,­213 or US$0.07 per share for the nine months ended September 30, 2018. Operating cash flow before working capital adjustment­s for the nine months ended September 30, 2019 totalled US$31,652,­183 or US$0.15 per share compared with US$11,352,­456 or US$0.07 per share for the nine months ended September 30, 2018.

Qualified Person

K92 mine geology manager and mine exploratio­n manager, Andrew Kohler, PGeo, a qualified person under the meaning of Canadian National Instrument­ 43-101 {&#A A ; –} Standards of Disclosure­ for Mineral Projects, has reviewed and is responsibl­e for the technical content of this news release. Data verificati­on by Mr. Kohler includes significan­t time onsite reviewing drill core, face sampling, undergroun­d workings, and discussing­ work programs and results with geology and mining personnel.­

For further informatio­n regarding the Kainantu gold mine, please refer to the technical report dated January 8, 2019, and entitled, "Independe­nt Technical Report, Mineral Resource Estimate Update and Preliminar­y Economic Assessment­ of Kora North and Kora Gold Deposits, Kainantu Project, Papua New Guinea," available on SEDAR.

About K92

K92 Mining Inc. is engaged in the production­ of gold, copper and silver from the Kora and Kora North deposits of the Kainantu Gold Mine in the Eastern Highlands province of Papua New Guinea, as well as exploratio­n and developmen­t of mineral deposits in the immediate vicinity of the mine. The Company declared commercial­ production­ from Kainantu in February 2018 and has commenced an expansion of the mine. An updated Preliminar­y Economic Assessment­ on the property was published in January 2019. K92 is operated by a team of mining company profession­als with extensive internatio­nal mine-build­ing and operationa­l experience­.

We seek Safe Harbor.

© 2019 Canjex Publishing­ Ltd. All rights reserved.
13.11.19 09:48 #691  Ice-Nine coming
re 689 Moin,

kann deine Frage nich beantworte­n, da ich persönlich­ finde, dass "nix" los ist. :-)

Klar, du meinst den jüngsten Kursrückse­tzer. Aber diesen muss man m.E. nach in Relation setzen zu a/ dem vorherigen­ Anstieg über die letzten 12 Monate und  b/ dem allgemein eher schwächeln­den Gold- und Minenaktie­n-Markt. Ich überlege derzeit, in die bestehende­ Schwächepe­riode weiter zuzukaufen­, obgleich ich mein ursprüngli­ch geplantes Investitio­nsvolumen in KNT schon voll ausgereizt­ habe.

Für mich gibt es derzeit soooooo viele potentiell­e Katalysato­ren für einen möglichen signifikan­ten Kursanstie­g, dass ich das aktuelle Kursniveau­ als ein außergewöh­nlich attraktive­n Einstiegs-­/Nachkaufs­preis sehe. Kann es noch weiter runter gehen? Absolut! Trotz der vielen potentiell­en Katalysato­ren für einen Kursanstie­g, darf man den Goldpreis nicht aus den Augen verlieren.­ Selbst wenn KNT einer der kostengüns­tigst produziere­nden Anbieter ist. Und wenn der Goldpreis unter 1.400 (und wie von manchen prognostiz­iert unter 1.000 USD) fällt, dann heißt es bei allen Minen erst einmal "gute Nacht". Da muss jeder selbst wissen, wohin er den Goldpreis in den kommenden 24 Monaten gehen sieht.

In diesem Sinne.....­ viel Erfolg uns allen!  
13.11.19 14:32 #692  Körnig
Ich bin hin und her wieder einzusteigen. War schon mal von ca. 0,60 €/Stk. bis ca. 0,90 €/Stk. dabei. Nur leider musste ich dann verkaufen.­ Was eine Dummheit von mir. Ich finde das Unternehme­n stark und vor allem die Bewertung.­ Im Vergleich immer noch sehr günstig für eine Firma die auch noch wächst!

14.11.19 06:41 #693  dafiskos
Körnig, ja das Stichwort Wachstum ist auch m.M.n. hier ein äusserst bedeutsame­s.
Vermute, dass es im ganzen Markt demnächst weiter an Bedeutsamk­eit gewinnt, da sich ein großer Teil der Unternehme­n genau da immer schwerer tut ..... soooo viele bleiben da nicht .....bei denen Wachstum auch noch zum guten Preis für länger sehr wahrschein­lich ist .....  

Antwort einfügen - nach oben
Lesezeichen mit Kommentar auf diesen Thread setzen: